A090100545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/11/2020 - 30/6/2021 (30 hores) de 11:00h a h |
|
ESC Josep Manuel Peramàs |
|
c. Josep Montserrat i Quadrada, 11 (Mataró)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
01/09/2020 - 20/11/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
• Conèixer i compartir coneixements propis i d’avantguarda en la investigació del CREAF entorn a la biodiversitat, el funcionament dels ecosistemes, el canvi Global i l’Observació de la Terra. i el canvi climàtic
• Incorporar a les programacions curriculars continguts del saber pensar, fer, ser i estar dels focus d’investigació del CREAF (biodiversitat, el funcionament dels ecosistemes, el canvi Global i l’Observació de la Terra. i el canvi climàtic)
• Intensificar la relació partner-escola mitjançant la creació de comissions de treball mixtes entre investigadors/es i mestres.
• Dissenyar i implementar conjuntament (mestres i investigadors/es) accions discretes i singulars i també accions contínues i permanents al centre sobre l l’educació per a la sostenibilitat des dels 4 focus
• Aprofundir i avançar en la pràctica reflexiva a partir de dos casos concrets:
o Reflexionar i prendre decisions en cicles ( infantil, inicial, mitjà i superior) i en el claustre sobre les accions dissenyades i implementades per treballar la sostenibilitat com a inici del curs escolar.
o Reflexionar i prendre decisions com a claustre entorn a l’avaluació i regulació de l’aprenentatge de l’alumnat i les competències professionals dels mestres.
• Definir, compartir i estandarditzar estratègies de documentació i dinàmiques per aprofundir en la pràctica reflexiva
• Dissenyar quatre programacions educatives ( una per comissió i cicle) que incorpori el treball realitzat per les comissions de treball mixtes
• Redissenyar les intervencions educatives de la setmana de sostenibilitat com a benvinguda del curs.
• Vivenciar com a claustre un cas pràctic entorn al treball d’éssers vius i ecosistema des del pensar per models, el fer propi de la ciència i la comunicació i representació multimodal.
• Explorar i Conèixer la importància dels models inicials i les idees prèvies de l’alumnat en relació a la regulació de l’aprenentatge i l’aprendre a aprendre.
• Reforçar i Consolidar el treball per competències, els projectes interdisciplinàries i la formulació de preguntes en el disseny i implementació de pràctiques d’aula
• Dissenyar per a les quatre programacions educatives una o varies accions de visualització de l’activitat d’aula fora del centre escolar ( accions comunitàries d’entorn, tant barri com ciutat).
• Elaborar una proposta per al dia o setmana mundial del Medi Ambient en aliança i participació del CREAF per a realitzar-se a un equipament de la ciutat (P.ex: Biblioteca Pompeu Fabra) com a espai per divulgar i exposar experiències d’aula i convidar les famílies.
• Definir i establir estratègies de comunicació per a visibilitzar el projecte de centre i l’aliança amb el CREAF a entitats municipals sensibles amb qüestions educatives i /o científiques i ambientals ( p. ex. Casa Capell, regidoria d’educació, espais públics, equipaments municipals i sostenibilitat).
|
| |
Continguts |
• Els ecosistemes i la biodiversitat com una xarxa de relacions visibles i invisibles
• La perspectiva macro, meso i micro en la comprensió del medi i els ecosistemes.
• Els models científics complexos com a construcció de pensament i aprenentatge.
• La formulació de bones preguntes per a construir coneixement i aprenentatge a l’etapa d’infantil i primària
• Algunes característiques de la metodologia científica i la seva aplicació a l’aula d’infantil i primària: alguns instruments del treball experimental: observació i descripció quantitativa i qualitativa, registre de dades.
• La presa de consciència i la presa de decisions del professorat en relació a les pràctiques d’aula com a avaluació i millora.
• El debat i la reflexió sobre l’avaluació reguladora i l’aprendre a aprendre.
• La divulgació i comunicació de l’activitat escolar a les famílies i a la ciutat.
|
| |
Avaluació |
• Disseny de quatre programacions d’aula ( per curs i/o cicle) .
• Reformulació de les activitats realitzats en la setmana de la sostenibilitat (inici de curs).
• Proposta d’avaluació del disseny d’intervenció i estratègies per a la seva millora.
• Difusió i divulgació d’accions concrets del projecte de centre a les famílies i l’entorn i d’una acció per a celebrar el dia mundial del Medi ambient.
• Funcionament i assoliment d’objectius marcats de les 5 comissions mixtes
|
| |
Requisits de certificació |
• Assistència: 80% mínim
• Assoliment dels indicadors d’avaluació.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
20/11/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
- |
- |
- |
|
Sessió 9 |
- |
- |
- |
|
Sessió 10 |
dimecres |
30/06/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |